よくある質問



以下のよくある質問で解決しない場合は、問い合わせフォームからお問い合わせください。

English follows.
If "FAQ" does not solve your problem, please contact us by Inquiry form.


予約システム関連

❓ 予約システムの使い方がわかりません。

ご利用の方法から操作手順を確認し、説明に沿って予約してください。


❓ バリアブルで勤務していますが、USJからの案内メールが届いていません。

10月24日時点(11月1日ご入社の方は11月1日時点)で会社にご登録いただいているメールアドレスにお送りしておりますが、メールが届かない場合でも、予約システムからのご予約は可能です。


❓ 対象者のはずですが、予約システムでログインができません。

問い合わせフォームから詳細をご連絡ください。


❓ 予約システムからの自動返信メールはどこに届きますか?

会社アカウントの個人用メールアドレス(****@usjc.co.jp)をお持ちの方はそちらに、それ以外の方は、10月24日時点(11月1日ご入社の方は11月1日時点)で会社にお届けいただいているメールアドレスに届くよう設定されています。
メールを受け取れるよう、あらかじめ【usjhs@rsvsys.jp】からの受信許可の設定をお願いします。


❓ 予約システムからの自動返信メールが届かず、予約が出来ているか不安です。

メールが届かない場合でも、マイページにご自身の予約内容が表示されていれば、正常に予約ができています。
予約内容が表示されていない場合は、もう一度はじめから操作して下さい。


❓ 予約システムからのメール送付先の変更は可能ですか?

管理者側からの設定が必要なため、自動返信メールの送付先の変更を希望される場合は、問い合わせフォームからご依頼ください。


❓ 前日、または当日に急に体調不良になりましたが、変更・キャンセル受付締め切りの時間を過ぎており、日時の変更やキャンセルの操作ができません。

予約日前日(23:59)迄ご自身で予約変更が可能ですが、それ以降は予約フォームから対応できません。
当日中に問い合わせフォームよりご申請下さい。予約当日中に変更依頼をされた方に限り、後日担当者よりご連絡をいたします。
※お電話での連絡はご遠慮下さい。
※翌日以降のご連絡は無断キャンセル扱いとなり、再度ご予約いただくことはできません。


❓ パスワードを変更したいです。

マイページの「パスワードの変更」から変更が可能です。


❓ パスワードがわからなくなりました。

初期パスワードは、生年月日 半角数字8桁(例:1955年2月1日の場合 19550201)です。
ご自身で変更された後にわからなくなった場合は、問い合わせフォームからご連絡ください。

接種関連


❓ 11月2日に入社しました。バリアブル カジュアル契約ですが、対象者ですか?


対象者ではありません。契約形態が以下のいずれかであり、2024年11月1日時点で在籍している必要があります。
【役員、正社員、契約社員、嘱託社員、バリアブル(レギュラー、カジュラー、カジュアル、シーズナル)、エンターテイナー、出向者(UPR・在籍出向)】


 派遣社員です。補助対象ですか?

派遣の方は対象外です。派遣元の福利厚生などをご活用ください。


❓ 接種対象者ですが、11月末で退職予定です。接種は受けられますか?

予約日当日に在籍されている場合には接種は可能ですが、会場でIDカードをご提示いただける方に限ります。


❓ 家族への接種補助はありますか?

申し訳ございません。ご家族への接種補助は行っておりません。


❓ 予診票を当日までに印刷できません。

当日会場にも置いております。少し早めに会場へお越しいただきご記載ください。


❓ 体調不良の場合、接種はできますか?

できるだけ体調のいい時に接種ください。軽度の不調の場合は、当日予診医にご相談いただき接種可否を判断することは可能です。


❓ 勤務時間中にワクチン接種を行うことは可能でしょうか?

任意接種のため基本的には業務外で接種してください。


❓ 社内接種の予約をし忘れました。補助は受けられますか?

受付期間中に予約ができなかった場合は、会社費用補助は受けられません。


❓ 現在妊娠中です。社内での接種はできますか?

今年度より社内での実施が可能となりました。


❓ 新型コロナワクチンとインフルエンザを同時期に接種することは可能ですか?

新型コロナワクチンとインフルエンザワクチンは同日に接種できます。


❓ 健康診断と同じ日に接種は受けられますか?

接種可能です。ワクチンを接種した後は15~30分間会場での待機が必要となることがありますので、時間に余裕を持ったご予約をお願いします。 接種した後の体調にご不安のある方は、健康診断が終わってから接種することをお勧めします。


❓ 接種の会場がわかりません。

デッキオフィス 応接室2・3です。
ノースゲートからお越しいただき、正面玄関横の従業員入口からお入りください。
まっすぐお進み頂き、壁沿いに右に折れると会場が見えます。


❓ 医師によるインフルエンザ予防接種済証の記入はお願いできますか?

証明書の発行は可能です。希望する場合は当日受付でお知らせください。なお、接種当日の発行は難しい場合がありますので、ご了承ください。


❓ ワードローブを着たまま接種を受けることはできますか?

接種部位(肘から20㎝程度)が出せるワードローブであれば、会場への来訪および接種は可能です。

English


❓ I cannot print the questionnaire form before the day of my vaccine appointment.


Blank forms are available at the vaccination venue .


❓ I forgot to book the onsite flu vaccination. Can I get the vaccination subsidy from the company?

No. If you didn’t book the vaccination by the booking due date, you will not receive the vaccination subsidy from the company.


❓ Does the company grant the vaccination subsidy for my family?

No. We do not grant the vaccination subsidy for your family.


❓ I am working at USJ through a temp staff agency. Am I eligible for the onsite flu vaccination?

No. A temp staff is not eligible. Please check the benefits program of your agency.


❓ I am eligible for the onsite flu vaccination but will resign in the end of November. Can I receive a flu shot at the workplace?   

Yes, if you are registered with USJ on the day of your vaccination appointment. You are required to present your USJ ID at the vaccination venue.


❓ I am currently pregnant. Can I get vaccinated against influenza?

Yes.This year onward, on-site flu vaccination is available for those who are pregnant as well. 

❓ Can I receive a Covid-19 vaccine and a flu shot around the same time?

Yes. You can receive a Covid-19 vaccine and a flu shot around the same time.


❓ Can I receive a flu shot when I don’t feel well?

It depends on how much you don’t feel well. It is recommended to receive a flu shot when you are well. If you are just slightly unwell, you may consult with the doctor during vaccination pre-examination on the day to decide whether you receive a flu shot or not.  


❓ Can I receive a flu shot while I am on duty?

No, in principle. As the vaccination is voluntary, you should come for vaccination when you are off duty.


❓ I don’t know hot to use the booking system.

Please follow the instructions for booking.


❓ I should be eligible, but I cannot log in the booking system.

Please contact us through the inquiry form.

❓ Where will I receive the auto-reply from the booking system?

You will receive the auto-reply at your USJ email address (****@usjc.co.jp). Please check.


❓ I have not received the auto-reply from the booking system. I am worried if my vaccination was successfully booked.

If you didn’t receive the booking confirmation email, please check My Page (link) to confirm your vaccine appointment. If you don’t see your appointment there, please retry booking.


❓ Can I change the email address to receive emails from the booking system?

No. It requires the Administrator’s setting. Please contact us through the inquiry form if you would like to change the email address to receive the auto-reply from the booking system.


❓ I became ill a day before or on the day of my vaccine appointment. I cannot change or cancel my appointment as the deadline for change and cancelation has already passed.  

Please contact the Health Care Center through the inquiry form


❓ I forgot my password.

Your initial password is your date of birth, yyyymmdd (e.g. February 1st, 1955 = 19550201). If you changed it on your own and forgot it, please contact us through the inquiry form.